Pamela vormt de identiteit van Soul Characters. "Ik ben de concept bedenker en creatie maker van onze Souls. Sinds 2015 ben ik deze onderneming gestart, welke bij de herlancering in 2023 tot Soul Characters is hernoemd. Ik heb hiervoor een grote, breed georiënteerde evenementen organisatie geleid, maar kies nu bewust voor een compactere bedrijfsvoering waarbij ik meer tijd en aandacht behoud voor mijn team, klantrelaties, locatiebezoeken en creativiteit.

Met veel liefde, ziel en zaligheid werk ik zowel in- als aan Soul Characters. Deels verklaard dit ook onze bedrijfsnaam. Het is letterlijk een stuk van mijn creativiteit, inbeeldingsvermogen en visie die ik als bedenker en maker met veel passie vertaal tot onze Souls. Het gehele proces hierachter, staat in functie van het einddoel: het tot leven brengen van onze Souls tijdens de vele evenementen waar wij mogen performen. De interactie en belevingswaarde die we hiermee creëren is voor mij key. Vandaar: Soul Characters, We bring entaining Characters to life."

 




Wij geloven dat onze kracht wordt gevormd door de levering van kwaliteit, het eigenhandig bedenken en vormen van de acts & creaties, en het bieden van garantie op een professionele uitvoering doordat wij enkel werken met een gekwalificeerd uitvoerders team.  


 

De meeste Soul Characters komen voort vanuit eigen ideeën. Ook ontwikkelen we uniek voor een klantrelatie of zoeken we met hen naar een optimale personalisatie van een bestaande Soul. De inspiratie voor een Soul Character komt al vanuit de kleinste hulpvraag. We werken dan naar een bepaald thema, een entertainment rol, of een gebeurtenis die showwaardig mag worden gebracht. Zo is ons klantcontact en de type events waar wij performen, ook heel divers.

In het vormgeef proces ontwikkelen we het concept eigenhandig tot een eindproduct. Dit start doorgaans vanaf een idee, ontwerpschets of moodboard. Opgevolgd door een creatiefase welke enkele weken, soms maanden, in beslag neemt. Hierna komt de nieuwe Soul tot leven. Is er meer tijd vrij in de agenda? Dan denken we graag groter; het ontwikkelen van een eventshow, een complete showparade of het ontwerpen van een reuze Giant. 

Pamela: "De kers op de taart vormt zich voor mij, wanneer de creaties tot leven komen. Ieder evenement, iedere productie en iedere klantvraag is anders, Prachtig om telkens weer een nieuwe Soul tot leven te brengen, de interactie met gasten te zien en de beleving te mogen overbrengen." 




De beste samenwerkingen ontstaan volgens ons, wanneer beide partijen waarde aan elkaar hechten om de juiste reden. Zo komt het voor. dat wij onze diensten niet bij iedere aanvraag of getoonde interesse ook daadwerkelijk leveren.

We wensen samenwerkingen aan te gaan waaruit win-win situaties voortkomen en beiden partijen hieruit het beste halen. Een benadering als ‘gewoon goed’ of ‘fijn dat er iets staat’ is niet waar wij drijfkracht uit putten.

Kritische relaties, of relaties die kwaliteit en vernieuwing zoeken en graag brainstormen rondom creatieve invullingen is exact wat ons wél drijft.

Hieruit volgen dan ook de meest waardevolle en hechte samenwerkingen, waarbij deze langdurig kan worden voortgezet.


 

Soul Characters is niet zomaar uit de lucht komen vallen. Pamela: "de start kwam na enkele jaren dienstverband als Project Engineer en de ervaring van een eerdere succesvolle onderneming die ik had in de damesmode retail. Ik zocht opnieuw naar een ondernemersvorm en dit keer in een B2B levering met een bedrijfsmodel waarin ik mijn ambities, creativiteit, alsook passie en het maken van grootse dingen tot uiting kon laten komen".

Dit resulteerde in 2015 tot het eerste fundament: de oprichting van Event Heroes. Hierin leverden wij toe, of verzorgden een totaalpakket, op het gebied van activaties, entertainment en decoratie, waarmee klanten het beste uit hun evenementen konden halen. Sinds 2018 is Pamela zichzelf gaan inzetten als bron van creatief concept ontwikkelaar en is daarmee het in-house entertainment aanbod ontwikkeld, onder de naam Entertainment Heroes.

Pamela: "de enorme groei die de organisatie hierna heeft doorgemaakt, bracht ook een keerzijde met inzichten. De laatste jaren heeft de omvang van mijn organisatie de ruimte voor mijn passie en creativiteit steeds verder verkleind. Het beheer van het bedrijf en haar werknemers nam vrijwel al mijn tijd in beslag, waardoor er minder ruimte was voor andere activiteiten die aansluiten bij mijn kernwaarde binnen mijn ondernemersschap. 

De coronacrisis heeft echter de stilstand gecreëerd die nodig was om de koers van het bedrijf te herzien. Mijn motivatie om te hervormen is tot stand gebracht in een nieuwe compactere bedrijfsvorm met meer aandacht voor mijn creatieve passie, het persoonlijk contact en betrokkenheid bij mijn klantrelaties, alsook de ruimte om zelf weer producties op locatie bij te wonen. 

Daarnaast ben ik van mening  dat creativiteit nooit stil staat en ontwikkeling vraagt om vernieuwing. Hieruit is de nieuwe identiteit Soul Characters ontstaan".